فریلنسر

فریلنسر شخصی است که در یک تخصص و یا حرفه مانند گرافیک، نویسندگی، برنامه نویسی، طراحی سایت و غیره فعالیت می کند و در کار خود دارای استقلال و آزادی است، و کار ها را به صورت پروژه ای انجام می دهد. فریلنسینگ می تواند تمام وقت یک فرد را پر کند و یا به صورت پاره وقت و برای چندین ساعت باشد. خوبی کار فریلنسری در این است که تماما به صورت دور کاری قابل انجام است و دسترسی به اینترنت همه چیز را حل خواهد کرد. از زمانی که در عرصه ی فعالیت های اینترنتی پیشرفت و گسترش در حوزه های مختلف به وجود آمده است کسب و کار های اینترنتی به شدت رواج یافته است و بسیاری از افراد برای خودشان کار هایی را راه اندازی کرده اند که در این میان فریلنسری یکی از شغل هایی است که این روزها طرفداران بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. به فریلنسر ها آزاد کار نیز گفته می شود که آن به دلیل آزاد و رها بودن نسبت به هر سازمان یا ارگانی است. آنها در هر زمانی که بخواهند کار می کنند و نیازی به انجام دادن پروژه ها در تایم کاری از پیش مشخص شده ای ندارند. البته در مواردی فریلنسر ها موظف هستند که طبق قراری که با یک کارفرما یا شرکت دارند یک پروژه را در مدت زمان مثلا یک ماهه تحویل دهند. اما مهم این است که نباید در زمان تعیین شده ای در شرکت حاضر باشند یا چندین ساعت به طور مداوم کار کنند. فریلنسر ها از میان تعداد کار هایی که به آنها پیشنهاد می شود یکی را بر می گزینند و یا به صورت همزمان چند پروژه را قبول می کنند. در واقع خود اشتغال هستند.

مزیت های فریلنسینگ مزیت های فریلنسینگ عبارتند از :

۱- ساعات کاری یک فریلنسر در دست خود اوست و در این مورد هیچ محدودیتی ندارد، زیرا خودش رئیس است و شخص ناظری که به کار های او نظارت داشته باشد وجود ندارد. به همین دلیل در هر ساعت از شبانه روز که مایل باشد می تواند کار کند یا به استراحت بپردازد.

۲- یک فریلنسر احساس خوشبختی بیشتری می کند، زیرا ساعات بیشتری را در کنار دوستان و خانواده می گذراند. همه ی اینها به خاطر این است که کار فرد تماما به صورت دور کاری و انجام پروژه است که به ساعت کار مشخص نیازی ندارد.

٣_ شروع کار یک فریلنسر به هزینه ی بسیار ناچیزی نیاز دارد که آن داشتن یک کامپیوتر و ارتباطات اینترنتی است تا از داخل خانه بتوانید پروژه های خود را انجام دهید و از این جهت که در ابتدای کار به سرمایه گذاری بزرگ و راه اندازی شرکت و استخدام چندین نیرو احتیاج ندارد مزیت محسوب می گردد.

۴_ فریلنسر موقعیت مکانی ثابتی برای انجام کار های خود ندارد و می تواند پروژه های خود را درون یک رستوران یا کافه با لپتاپ خود انجام دهد.

۵۔ فریلنسر به راحتی می تواند تعیین کننده ی قیمت پروژه های خود باشد و با هر شرکتی که کار می کند قیمت پیشنهادی خود را بدهد تا راجع به آن تصمیم گیری شود.

۶_ فریلنسینگ حق انتخاب مشتری را به شما خواهد داد. این بدان معنا است که از میان پروژه هایی که به شما پیشنهاد شده است می توانید آنهایی را که مایل هستید انجام دهید و در زمان مشخص تحویل دهید.

نحوه ی شروع کار فریلنسینگ بدین گونه می باشد:

ا۔ توانایی ها و مهارت های خاص خود را بشناسید و مورد برسی قرار دهید: برای شروع کار فریلنسری باید یک فهرست از تمام توانایی هایی که در درون خود حس می کنید تهیه نمایید. این کار به درآمد زایی بهتر شما کمک خواهد کرد. علاقه مندی شما در چه چیزی است? حرفه ای که در آن دارای مهارت هستید چیست? ریاضی، دانش، تدریس، نویسندگی، عکاسی و غیره. اگر علاقه ی خود را می شناسید یک شغل خوب و آزاد برایتان وجود دارد. نیازی به فکر کردن درباره ی این مهارت ها نیست. تنها بر روی نوشتن مهارت ها تمرکز کرده و به آنها و یا هر چه راجع به بازار کار هر کدام مربوط می شود فکر نکنید.

۲- در نظر داشتن تقاضا و نیاز های بازار: اکنون زمان آن رسیده است که مهارت هایی که در بازار به آن احتیاج است و کارفرمایان زیادی دارد را در نظر بگیرید. درست است که بیشتر مهارت ها به صورت اثر گذاری می توانند به کسب درآمد منتهی شوند، اما مهارت های روز بازار بسیار مهم تر هستند. زمان مبحث مهمی است که باید تعیین کنید چه میزان از وقت خود را می خواهید برای آن صرف کنید. اگر می خواهید فعالیت شما به صورت تمام وقت باشد به وسیله ی تحقیق و آگاهی از بازار می توان مهارت هایی که طرفدار دارد را بشناسید. به طور مثال در ارتباط با اینترنت مهارت هایی مثل سئو سایت، تولید محتوا و طراحی سایت علاقه مندان زیادی دارد. پس قبل از شروع حتی به میزان کم هم شده تحقیق کنید.

۳- وسایل مورد نیاز برای کار فریلنسری را فراهم کنید. هر مهارت نیاز به تامین پیش نیاز هایی دارد که بدون آنها فرایند انجام شدنش ملغی می گردد، پس تمامی لوازم و تجهیزاتی که مربوط به زمینه ی مهارتی خاص است را حتما تهیه و آماده کنید. مثلا اگر شما یک عکاس هستید به دوربین حرفه ای نیازمندید. اگر در زمینه ی تولید محتوا و یا سئو کار می کنید به لپتاپ و اینترنت احتیاج دارید. همچنین است درباره ی همه ی مهارت های موجود فریلنسینگ. علاوه بر این موارد اشتیاق به سرمایه گذاری و صرف پول و زمان در کسب و کاری که به آن علاقه دارید موجب می شود تا از هر جهت آماده شوید.

۴- ترسیم برنامه ریزی با اهداف معین: زمانی که شما فریلنسینگ را شروع می کنید باید یک برنامه ریزی مدون داشته باشید که نشان دهنده ی انجام پروژه های مختلف کاری در یک بازه ی زمانی مشخص باشد. به معنای ساده تر هر چقدر که از زمان شروع کار شما بگذرد و صاحب تجربه شوید بهتر می توانید تخمین بزنید که در یک دوره ی یک ماهه یا دو ماهه چه میزان می توانید کار انجام دهید و از این طریق میانگین درآمدتان نیز تعیین می گردد.

۵ راهنمای خوب: با پرس و جو از دوستان و همکاران می توانید یک فرد را به عنوان راهنما برای خود بیابید تا با استفاده از کمک های دلسوزانه ی او هر چه سریعتر به بازار کار وارد شوید. البته فراموش نکنید که باید به سخنان و تجارب او گوش دهید و به سختی تلاش کنید و قدردان زحمات او باشید.

اشتراک گذاری: