فریلنسری شغل محبوب این روز ها

فریلنسرها معمولا به ازای هر شغل درآمد کسب می کنند و برای کار خود نرخ ساعتی یا روزانه شارژ می کنند. کار آزاد معمولا کوتاه مدت است.|

در حالی که یک فریلنسر به طور رسمی در شرکت دیگری استخدام نمی شود ، آنها می توانند توسط سایر مشاغل قرارداد پیمانکاری خارج شوند. معمول است که فریلنسرها همزمان در چندین شغل یا پروژه مختلف کار می کنند، اما برخی از قراردادهای فری لنسر ممکن است افراد دیگری را که می توانند برای آنها کار کنند محدود کنند تا زمانی که پروژه را کامل کنند.

برخی از شایع ترین مشاغل آزاد در صنایع خلاق مانند طراحی گرافیک ، نوشتن متن ، توسعه وب سایت یا عکاسی وجود دارد. با این حال، فریلنسرها می توانند تقریبا در هر صنعت مبتنی بر خدمات مانند ترجمه، مشاوره یا پذیرایی فعالیت کنند.

فریلنسر در مقابل تاجر تنها مانند تاجران انفرادی، یک فریلنسر تحت اصطلاح گسترده خود اشتغالی قرار می گیرد ، اما در حالی که یک تاجر تنها یک ساختار کسب و کار خاص است که در HMRC ثبت شده است ، اصطلاح “فریلنسر” به وضعیت قانونی خاصی اشاره نمی کند. در عوض، به نوع کار انجام شده اشاره دارد.

به همین ترتیب ، همه معامله گران تنها در تعریف فریلنسر مناسب نیستند و فریلنسرها همیشه معامله گران تنها نیستند. اگرچه ساختار تجارت تاجر تنها متداول ترین ساختار برای فریلنسرها است، ممکن است فریلنسرها ثبت نام به عنوان یک شرکت یا مشارکت محدود را انتخاب کنند.

چگونه یک فریلنسر شویم

هنگامی که برای اولین بار کار خود را شروع می کنید ، در ابتدا به عنوان یک تاجر طبقه بندی می شوید. به عنوان یک تاجر تنها ، برای اطمینان از پرداخت صحیح مالیات بر درآمد و بیمه ملی، باید در HMRC ثبت نام کنید.

شما همچنین ممکن است نیاز به ثبت نام در

CIS اگر به عنوان پیمانکار یا پیمانکار فرعی در صنعت ساختمان کار می کنید ؛| مالیات بر ارزش افزوده اگر گردش مالی سالانه شما بیش از ۸۵۰۰۰ پوند باشد. اگر به عنوان مشارکت با شرکت محدود ثبت نام کنید ، مسئولیت های اضافی مانند انتخاب و ثبت نام شرکت را نیز به عهده خواهید داشت.

جوانب مثبت و منفی کار آزاد اگر به فکر این هستید که یک فریلنسر شوید، مهم است که مزایا و معایب کار آزاد را بسنجید.

برخی از مزایای فریلنسر عبارتند از:

برنامه کاری انعطاف پذیر: می توانید ساعات کار را انتخاب کنید و می توانید برنامه خود را متناسب با سایر تعهدات تنظیم کنید.

انتخاب و تنوع: در حالی که اغلب به کارمندان گفته می شود که در چه مشتریانی کار کنند، به عنوان یک فریلنسر آزاد ، شما می توانید پروژه های خود را انتخاب کنید و کمتر در بازارها یا بخشهای خاص محدود هستید. کنترل بیشتر: شما می توانید اهداف خود را تعیین کنید و در جهت کسب و کار خود نظر بیشتری خواهید داشت. از طرف دیگر، معایب مختلفی نیز باید در نظر گرفته شود ، از جمله:

ثبات کمتر: از آنجا که کار آزاد مستلزم دسترسی کافی به مشتری است ، بسیاری از فریلنسرها ثبات مالی کمتری دارند و ضمانت کار آینده آنها کمتر از کارمندان است مزایای کمتر: بسیاری از شرکت ها مزایایی را برای کارمندان خود مانند بیمه یا برنامه های بازنشستگی ارائه می دهند. فریلنسرهای آزاد و خود شغل مسئول مزایا و مزایای خود خواهند بود. نرم افزار صورتحساب دبیتور برای فریلنسرها به عنوان یک فریلنسر ، یکی از وظایف اصلی شما حفظ مسئولیت مالی شما خواهد بود. با استفاده از نرم افزار فاکتور Debitoor می توانید فاکتورهای حرفه ای ایجاد کنید ، حسابداری خود را کنترل کنید و یک جریان فوری از جریان نقدی خود داشته باشید.

Debitoor به طور خاص برای مشاغل کوچک، معامله گران منحصر به فرد و فریلنسرها طراحی شده است و بصورت بصری است و با تجارت شما رشد می کند.

Debitoor را به مدت ۷ روز رایگان امتحان کنید

دبیتور چیست؟

نرم افزار فاکتور Debitoor که برای فریلنسرها و صاحبان مشاغل کوچک طراحی شده است ، صدور فاکتورهای حرفه ای و مدیریت امور اقتصادی شما را سریع و آسان می کند.

اشتراک گذاری: